Jak podłączyć rurę do samochodu

Rurki mają długą historię w samochodach i chociaż są dziś znacznie mniej popularne, mają wiele zalet. Lepiej trzymają powietrze, zmniejszają ryzyko przebicia opony i ułatwiają jej wymianę. Są też bardziej trwałe i odporne na rdzę niż tradycyjne opony.

Podłączanie dętki do samochodu

Pierwszą rzeczą, której będziesz potrzebował, jest odpowiednia dętka. Istnieją trzy różne rodzaje rur, które są powszechnie stosowane do strukturalnej produkcji motoryzacyjnej. Pierwszy to rury ERW (Electronic Resistance Welding), które są wykonane ze stali, która została zgrzana na całej długości przez maszynę podobną w działaniu do zgrzewarki punktowej.

Rury ERW są często używane do produkcji ram samochodów wyścigowych i innych części poddawanych dużym obciążeniom, takich jak drążki stabilizacyjne i elementy zawieszenia. Pozostałe dwa rodzaje rur to twarde, czarne rury nylonowe i rury ze stali nierdzewnej. Te ostatnie są zazwyczaj używane do przewodów paliwowych w samochodach produkcyjnych późnych modeli.

Wycinaj prostą linię

Podczas spawania rury do samochodu, musisz upewnić się, że jest ona idealnie prosta i równa. To zapewni, że spawy nie osłabną i nie popękają podczas gięcia.

Aby to zrobić, trzeba będzie wyciąć prostą linię za pomocą piły, wiertła lub frezu do piasku, lub innego środka do tworzenia spójnego kształtu. Być może trzeba będzie zeszlifować niektóre z szorstkich krawędzi lub użyć pilnika, aby uzyskać gładkość.

Jeśli kawałek jest zbyt duży, możesz użyć giętarki, która rozciąga rurkę, ale pamiętaj, aby robić to równomiernie! Jeśli nie jesteś pewien, jaką giętarkę kupić, sprawdź w Internecie lub poproś znajomego o radę.

Spawanie rury

Aby przyspawać rurę do twojego samochodu, będziesz musiał przyspawać ją do płyty bazowej lub szyny ramy, lub do innego kawałka rury, który już tam jest. Rodzaj spawu, który wybierzesz, będzie zależał od tego, jaki jest twój cel. Istnieją dwa podstawowe rodzaje spawów, które będziesz musiał wykonać: jeden to “proste cięcie”, gdzie montujesz rurę do płaskiej powierzchni, a drugi to “cięcie w kształcie rybiego pyska”, gdzie będziesz musiał owinąć otwarty koniec pierwszej rury wokół korpusu drugiej.

Cięcia typu “fishmouth” mogą być nieco trudne do wykonania i może być konieczne użycie szlifierki, aby uzyskać je w czystości. Ale jeśli jesteś skłonny poświęcić czas, mogą być skutecznym sposobem na przyspawanie rury do samochodu.

Podczas spawania rury, będziesz chciał się upewnić, że nie używasz zgrzewarki punktowej o zbyt niskiej wydajności. Może to spowodować słabszy spaw i ewentualnie pęknięte lub złamane szwy podczas gięcia rury.

Należy również zachować ostrożność podczas używania zgrzewarki punktowej o dużej mocy, ponieważ może ona spowodować porażenie prądem, jeśli nie będziesz ostrożny. Może się to zdarzyć, jeśli przypadkowo dotkniesz gorącego drutu do ręki trzymając uchwyt.

Podobne tematy