Jak założyć przewody w samochodzie

Samochody, ciężarówki, a nawet niektóre motocykle nie mają już opon z dętkami. Około 60 lat temu opony samochodowe zaczęły odchodzić od tego typu ogumienia. Stało się tak głównie z powodu rozwoju syntetycznych mieszanek gumowych w latach 20-tych XX wieku, które pozwoliły na stworzenie mocniejszej opony, która nie potrzebowała dętki.

Najczęściej spotykane rozmiary dętek to TR13 (średnica 3/8 cala i wysokość 1-1/2 cala) dla większości nowoczesnych kół oraz TR15 (średnica 5/8 cala i wysokość 1-1/2 cala do 2 cali) dla starszych kół. Oferujemy również rury z gumowymi lub metalowymi trzonkami. Starsze zastosowania często wykorzystują inne typy trzonków zaworów, takie jak TR135, TR127 lub TR440.

Rozmiar trzonka zaworu odgrywa rolę w dopasowaniu dętki

Jedną z najważniejszych rzeczy do zapamiętania przy zakupie nowej dętki jest to, że musi ona pasować do średnicy i obwodu koła. Jeśli spróbujesz użyć zbyt dużej dętki, nie będzie ona prawidłowo osadzona w oponie. Może to skutkować gorszą jazdą i obniżoną oceną bezpieczeństwa.

Mamy wiele różnych dostępnych rozmiarów, więc upewnij się, że przeczytałeś dokładnie opis produktu. Zalecamy lekkie napompowanie dętki przed pomiarem względem rozmiaru koła, aby uzyskać dokładny pomiar.

Okablowanie samochodu

Możesz okablować samochód na wiele sposobów, ale najczęściej używana jest szyna elektryczna, która jest przykręcona do karoserii pojazdu i biegnie przez komorę silnika. Jest to świetny sposób na doprowadzenie zasilania do różnego rodzaju rzeczy z tyłu, w tym świateł hamulcowych, wskaźników paliwa i innych dziwnych rzeczy.

Niebieski przewód ENT/Smurf Tube

Prawdopodobnie zobaczysz kilka bloków tego rodzaju przewodów pod maską i wokół komory silnika, zwykle po obu stronach bloku. Ten rodzaj okablowania jest znany jako Blue ENT, i jest wytrzymały jak paznokcie. Możesz układać bloki na pojedynczej szynie i dodawać do nich przewody w miarę potrzeb, co sprawia, że jest to świetny sposób na maksymalne wykorzystanie systemu elektrycznego.

Lutowanie drutu

Inną metodą okablowania samochodu jest użycie splotów Western Union. Polega ona na skręceniu przewodów razem z lutem z rdzeniem kalafoniowym (nie z rdzeniem kwasowym), a następnie użyciu palnika bezpłomieniowego do ogrzania połączeń. Następnie należy umieścić nad złączem rurkę termokurczliwą, która zabezpieczy je przed uszkodzeniem.

Zaleca się, aby do mocowania przewodów nie używać lutownicy o dużej mocy, ponieważ może ona generować skoki napięcia, które mogą spowodować uszkodzenie elementów elektronicznych. Zamiast tego idealna jest lutownica ołówkowa o mocy 15-35 W lub bezpłomieniowy palnik z końcówką lutowniczą z rdzeniem kalafoniowym.

Ważne jest również, aby wybrać odpowiedni rozmiar drutu do danego zastosowania. W przypadku wystąpienia problemu z odpryskami w istniejącym przewodzie, należy rozważyć zainstalowanie splotu drutu w celu wyeliminowania problemu. Splot powinien być wykonany w taki sposób, aby nie pozostawić ogona w środku, co może osłabić połączenie.

Podobne tematy